mandag 30. april 2012

Eføy..... og løker

Mot den ene naboen er det en steinmur. For å dekke denne til har det blitt plantet eføy. Og det dekker fint, bare litt for mye. Den har vokst innover hagen, allerede tatt knekken på et kirsebærtre og en ripsbusk. Hadde ikke lagt merke til det før, men den er også godt etablert videre bortover i tujahekken. Men noen timer med hagesaksa så har jeg i dag fjernet nesten halvparten. Det er litt av en jobb, men heldigvis mulig ser en resultater i løpet av noen timer.

Noen av tulipanene våres er allerede ferdig blomstret, som "Showwinner".

Rød og fin tulipan: Showwinner

Denne tulipanen har kraftige blader med farger. 

Showwinner blomstrer veldig tidlig og formerer seg godt. Jeg plantet 10 løker høsten 2010. I år kom det mer en dobbelt så mange! Derfor har jeg i dag gravd den opp, den ble for dominerende. Jeg får tenke ut en lurt plass til den når jeg planlegger hagen.

April 2011

Mars 2012

Mens jeg var i gang med å grave opp løker, fant jeg ut kanskje jeg skulle grave opp de krokusene og snøklokkene som vokser rundt om kring på tomta. Bladene er fremdeles synlige, så de er lette å finne. Det ble en god del krokus! Det virket ikke slik da de blomstret. Det gikk opp for meg når jeg gravde frem noen at her må det ha vært et blomsterbed før. Ugresset var ikke så etablert som jeg trodde, og det var fin sandjord. Og inni mellom ugresset fant jeg noe som jeg tror er peoner! Det ligner i hvertfall på det. Så jeg luket vekk ugresset og er nå spent på hvilken farge som dukker opp.

Her noen bilder jeg tok i mars da krokusen blomstret. Biene setter veldig pris på krokusen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar